Reklamace zájezdu – 5 největších chyb

Vystoupíte z letadla, transfer Vás odveze do hotelu a tam zjistíte, že to co bylo slíbeno neplatí. Nepříjemná situace, která se může stát každému z nás. Velká část takto zklamaných cestujících však v návalu vzteku a rozhořčení nepostupuje při jednání s cestovní kanceláří správně. Reklamace zájezdu pak neproběhne podle zákona. To je může připravit o nároky, které jim zákoník nabízí. Níže uvedeme nejčastější chyby reklamace zájezdu, které připraví cestující o kompenzaci. Telefonická nebo ústní reklamace zájezdu Vždy, když se Číst více…

Jednotné palubní zavazadlo. Konec chaosu?

Situace, kterou zná snad každý cestoval. Ihned po nákupu letenky překontrolovat, jaké palubní zavazadlo vzít s sebou. Co aerolinka, to jiný rozměr přípustného palubního zavazadla. A s tím spojené vysoké příplatky za nadrozměr. Tomu se rozhodla udělat přítrž Evropská unie. Zřejmě usoudila, že současná politika aerolinek obchází nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1008/2008 ze dne 24. září 2008 o společných pravidlech pro provozování leteckých služeb ve Společenství. Shora uvedené nařízení totiž požaduje, aby zákazníci Číst více…

požár

Požár na dovolené

S ohledem na opakující se vlny veder v tradičních dovolenkových destinacích dochází stále častěji k situacím, kdy jsou některá místa zasažena sezónními požáry. Jelikož je požár, ale též záplavy, výbuch sopky nebo zemětřesení mimořádnou událostí, právně označovanou jako vyšší moc, jsou možnosti cestujících často vykládány nejednotně. Jaké nároky má cestující v případě, kdy následky požáru zhatí či pokazí vysněný zájezd, se můžete dočíst níže. Sleva z ceny zájezdu Nárok na slevu má zákazník vždy, a to Číst více…

Dobrá stávka versus špatná stávka

Stávka!! Zrušené a zpožděné lety. Setkat se s touto situací může každý. Pečlivě naplánovaný harmonogram rázem vezme za své a nezbývá než improvizovat. Kdy může cestující v letecké dopravě žádat kompenzaci a kdy má prostě smůlu? Kompenzaci ve výši 250 – 600 EUR je možné žádat v případě, že letecká společnost odpovídá za zpoždění nebo zrušení letu. Z tohoto důvodu je nutné rozdělit stávky na dva typy. Stávka personálu letecké společnosti V případě, že do stávky vstoupí personál Číst více…

úpadek cestovní kanceláře

Úpadek cestovní kanceláře. Řešení a úskalí.

Přestože se již nestává tak často, jako v dřívějších dobách, že se cestovní kancelář v průběhu smluvního vztahu, ať už před odjezdem na zájezd nebo v jeho průběhu, ocitne v úpadku, stále se jedná o jev, který se může vyskytnout. Zvláště v období po covidu a v nynější době problémů v letecké přepravě mohou být cestovní kanceláře k insolvenci náchylnější. Bohužel přetrvávají některé nejasnosti ohledně uplatnění nároků na pojistné plnění a postupy pojišťoven jsou častokrát na hraně zákona, nebo dokonce za ní.   Číst více…

Změna hotelu. Ano či ne?

Může mi cestovní kancelář změnit objednaný a uhrazený hotel? Jak již informoval deník iDNES.cz, objevují se v letošní turistické sezóně více než dříve případy, kdy zákazníci cestovní kanceláře přicestují do destinace a je jim sděleno, že ubytování, které si vybrali a zaplatili pro ně není k dispozici a budou přemístěni na jiný hotel. Níže si rozebereme situace, kdy dochází ke změně hotelu při tzv. overbookingu, tedy k situaci, kdy hotel převzal více rezervací než je Číst více…

Platnost voucherů vydaných mimo rámec zákona LEX VOUCHER

Jak jsme již zmiňovali dříve, některé cestovní kanceláře využili nedostatku informací o připravovaném zákonu tzv. lex voucher, a začali cestujícím namísto vrácení nabízet vlastní vouchery. Tyto poukazy vypadaly na první pohled výhodněji, navýšením částky zaplacené zálohy o desítky procent, nicméně povětšinou negarantovaly vrácení peněz. Článek se věnuje výhradně voucherům vydaným nikoli podle zákona č. 185/2020 Sb., zákon o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (lex voucher). Číst více…

Stávka není mimořádná okolnost.

Dne 23.3.2021 vydal Evropský soudní dvůr (ESD) průlomové rozhodnutí ve věci C‑28/20, která se týkala sporu Airhelp Ltd proti Scandinavian Airlines System Denmark – Norway – Sweden. Spor se vedl o skutečnost, zda je stávka pilotů, předem oznámená a v souladu se zákonem, mimořádnou okolností, která dopravce osvobozuje od povinnosti odškodnit cestující, či nikoli. Je třeba uvést, že tento typ předběžné otázky ležel u ESD opakovaně téměř každý rok, vždy však nakonec došlo na popud aerolinek k zastavení Číst více…

Zpožděný a zrušený let – novinky ve prospěch cestujících

Zpožděný a zrušený let – novinky ve prospěch cestujících

Dne 12.11.2020 vydal Evropský soudní dvůr usnesení, které se z našeho pohledu jeví jako přelomové a značně rozšiřuje možnosti domáhat se náhrady škody za zpožděný nebo zrušený let. Doposud platilo, že Nařízení (261/2004) se vztahuje mimo jiné na cestující odlétající z letiště umístěného na území třetí země na letiště umístněné na území členského státu, na které se vztahuje Smlouva, pokud neobdrželi náhradu nebo odškodnění a nebyla jim poskytnuta pomoc v této třetí zemi a pokud je Číst více…