Zrušené zájezdy – Covid-19

Zrušené zájezdy – Covid-19

Současná pandemie nového koronaviru způsobila uzavření hranic a s pravděpodobností hraničící s jistotou nebude možné odcestovat na zahraniční dovolenou, kterou si statisíce lidí již objednali a uhradili. Jak tedy postupovat v dané věci a nepřijít o své peníze. Mgr. Jakub Keresteši nedoporučuje klientům odstupovat od smlouvy o zájezdu dříve, než by se měl zájezd konat. Cestovní kanceláře zcela oprávněně využívají možností stornopoplatků, které navíc mnohdy přesahují výši uhrazené zálohy a klient by měl ještě doplácet. S ohledem na znění Číst více…

Zpožděný nebo zrušený let? Na co mám nárok a za jaké situace?

Zpožděný nebo zrušený let? Na co mám nárok a za jaké situace?

Nařízení Evropského Parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 umožnilo cestujícím v letecké dopravě žádat kompenzaci za nepohodlí způsobené zrušením letu, nebo jeho zpožděním o tři a více hodin. Podle vzdálenosti plánovaného letu se pak kompenzace pohybuje v rozmezí 250 až 600 EUR. Jaké podmínky musí situace splnit, aby vznikl nárok na kompenzaci? Let z letiště v EU (včetně Norska, Švýcarska a Islandu) na jiné letiště v EU nebo mimo EU Let z letiště mimo EU do EU (včetně Norska, Švýcarska a Číst více…

Reklamace zájezdu – jak správně postupovat?

Správný postup reklamace zájezdu upravuje občanský zákoník. Níže uvádíme vhodný postup reklamace tak, aby Vám zůstala zachována Vaše práva a zároveň abyste měli dostatek podkladů pro případné následné soudní vymáhání. Ještě, než vůbec podepíšete smlouvu, si dobře ověřte, zda smlouva zavazuje cestovní kancelář k poskytnutí toho, co jste našli v katalogu, případně zda je katalogová nabídka součástí smlouvy. V první řadě je třeba postupovat rychle a zájezdu nejlépe provést již namístě. Zákoník sice umožňuje podat reklamaci až po Číst více…