Reklamace zájezdu
Reklamace zájezdu – opakování je matka moudrosti
Postup pro správný průběhu reklamace zájezdu.
Postup pro správný průběhu reklamace zájezdu.
V polovině prázdnin roku 2023 se média začala plnit zprávami o rozsáhlých požárech na ostrově Rhodos, na který měly odlétat tisíce turistů z České republiky. Záběry plné plamenů, prchajících a evakuovaných turistů a spálených míst zaplavily veřejný prostor. Desítky klientů odmítly cestovat do míst, kde hrozilo riziko pro jejich zdraví i život. Lze odstoupit od smlouvy a očekávat vrácení peněz? To byla tehdy jedna z nejčastěji pokládaných otázek, na kterou nikdo neznal uspokojivou odpověď. Turistům, Číst více…
Proč je volba aerolinky při cestě na dovolenou důležitá? Může Vás nesprávná aerolinka připravit o peníze?
Asi každý zaznamenal chaos na letišti Praha-Ruzyně v nakládce a vykládce zavazadel. Situace byla o to složitější, že se jednalo o začátek letní sezóny a tisíce lidí odlétaly na dovolenou. Jaké nároky mají cestující za zpožděná zavazadla? Mají cestující nárok na odškodnění za zpožděný let v důsledku nezvládnuté nakládky zavazadel? Zpožděný let a zrušený let Jedním z důsledků nezvládnuté manipulace se zavazadly bylo zpoždění, případně zrušení některých letů. Standardně je možné při zpoždění o 3 hodiny a Číst více…
Vzhledem k neustále se rozvíjející letecké dopravě a touze cestovních kanceláří letadlo co nejvíce zaplnit, aby snížily náklady na přepravu, dochází k novým druhům nepředpokládaných změn. Jednou z častých změn poslední doby je vložení tzv. technického mezipřistání do letu a výrazné zpoždění letu. Takové mezipřistání, byť nazvané jako technické obvykle zahrnuje doplnění cestujících na jiném letišti a až následně odlet do destinace. Je zřejmé, že každé další přistání, při kterém je třeba let přerušit znamená zpoždění v řádech desítek Číst více…
Vystoupíte z letadla, transfer Vás odveze do hotelu a tam zjistíte, že to co bylo slíbeno neplatí. Nepříjemná situace, která se může stát každému z nás. Velká část takto zklamaných cestujících však v návalu vzteku a rozhořčení nepostupuje při jednání s cestovní kanceláří správně. Reklamace zájezdu pak neproběhne podle zákona. To je může připravit o nároky, které jim zákoník nabízí. Níže uvedeme nejčastější chyby reklamace dovolené, které připraví cestující o kompenzaci. Telefonická nebo ústní reklamace Číst více…
Situace, kterou zná snad každý cestoval. Ihned po nákupu letenky překontrolovat, jaké palubní zavazadlo vzít s sebou. Co aerolinka, to jiný rozměr přípustného palubního zavazadla. A s tím spojené vysoké příplatky za nadrozměr. Tomu se rozhodla udělat přítrž Evropská unie. Zřejmě usoudila, že současná politika aerolinek obchází nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1008/2008 ze dne 24. září 2008 o společných pravidlech pro provozování leteckých služeb ve Společenství. Shora uvedené nařízení totiž požaduje, aby zákazníci Číst více…
S ohledem na opakující se vlny veder v tradičních dovolenkových destinacích dochází stále častěji k situacím, kdy jsou některá místa zasažena sezónními požáry. Jelikož je požár, ale též záplavy, výbuch sopky nebo zemětřesení mimořádnou událostí, právně označovanou jako vyšší moc, jsou možnosti cestujících často vykládány nejednotně. Jaké nároky má cestující v případě, kdy následky požáru zhatí či pokazí vysněný zájezd, se můžete dočíst níže. Sleva z ceny zájezdu Nárok na slevu má zákazník vždy, a to Číst více…
Stávka!! Zrušené a zpožděné lety. Setkat se s touto situací může každý. Pečlivě naplánovaný harmonogram rázem vezme za své a nezbývá než improvizovat. Kdy může cestující v letecké dopravě žádat kompenzaci a kdy má prostě smůlu? Kompenzaci ve výši 250 – 600 EUR je možné žádat v případě, že letecká společnost odpovídá za zpoždění nebo zrušení letu. Z tohoto důvodu je nutné rozdělit stávky na dva typy. Stávka personálu letecké společnosti V případě, že do stávky vstoupí personál Číst více…
Změna ceny zájezdu před odjezdem? Má na to cestovní kancelář právo? Vyplatí se odstoupit? Všechny informace jsou uvedeny v článku.